Ola Feurst, en driven inspiratör, programledare, moderator, föreläsare, amatörmusiker, motorcyklist, etiskt övertygad vegetarian och vardagsfilosof.
Ola är ekonomie doktor och forskare i marknadsföring (specialitet: Kundrelationer) samt författare till flera böcker, bland andra:
- One-to-One marketing – filosofi och metod
(pris som bästa svenska marknadsföringsbok år 2000) - Praktisk Marknadsföring
- Engelsk-Svensk Ordlista i Marknadsföring
- Kost och hälsa i marknadsföringen
Tillsammans med Stig G Johansson grundade han Marknadsakademien 1991, med en särpräglad pedagogik (läs mer om denna modell i forskningsrapporten Magic_MA.pdf). Fick utmärkelsen ”Ballerinan” av ekonomstudenterna vid School of Business för bästa lärare 2003.
Idag tjänstgör han som Visiting Associate Professor of International Managment, vid Franklin College i Lugano, Schweiz, Dessförinnan var han gästprofessor vid universitet i Rumänien, Frankrike, USA, Polen och Kina. Ola Feurst har lång erfarenhet av styrelsearbete, företagsledning. Se vidare på www.bat.se/ac/of.
Uppdaterad 2006-01-16